Yalakalığın Arkeolojisi

Murat Kavak

Yazarın şu ana kadar yazılmış 60 makalesi bulunuyor.

Doğruluk,hakikatle;eğrilik ise yalanla beraberdir.

 

Yalaka, her şeyden önce kendi çıkarını elde etmek için yaranan insandır.Yalakanın sevgisi yarandığı kişiye değil kendi çıkarına dönüktür.Bu noktada en başta denebilecek şey,yalakanın doğru olanı değil işine geleni seven,doğruluk sevgisine eğriliği kendi nefsi uğruna tercih eden kişi olduğu ortaya çıkar..Çünkü yalakayı anlamak için en temelde onu bu davranış kalıplarına neyin sürüklediğini bilmek gerekir.

Yalakalığın bir kişilik problemi olduğu açıktır.Kişilik problemi onun bir kişiliği olmamasıdır aslında.Çünkü o,çıkarını gördüğü anda hazır beklettiği kişilik kalıplarından birini tercih ederek,hızla renk değiştirir.Bu renk, kendi rengi değil yalakalık ettiği kişinin rengidir.Bu yüzden yalakanın ruhunda arkeolojik bir kazı yapmak zordur.Çünkü onun ruhunun aslını merak edip biraz derinlemesine indiğiniz zaman farklı farklı kişiliklerle karşılaşır,asıl kişiliğin hangi katman olduğu konusunda ayrım yapmakta zorlanırsınız.Bu yüzden yalakanın ruhunun matruşka bebeklerini andıran yapısı bize onun kim olduğu konusunda yeterli ip ucunu vermez.Böylesine bir araştırma ancak onun zihninde yerleşik bir kişilik kalıbı ve şahsiyet olmaması sebebiyle karmaşık sonuçlar doğurur.

Burada konu edilen tip yalakalığı bir huy haline getirerek,onu bir davranış biçimi haline getirenleri anlatmaktadır.Kolay bir iş değildir yalakalık,kıvrak bir zeka,hazır cevaplılık,sürekli değişen mimikler ve yüz ifadeleri,yer ve zamana uygun kıyafet ve kişilik seçimlerinde ustalık ve en önemlisi hedefe nasıl ulaşacağına dair bir ön çalışma gerektirir.Onun bir sabitesi olmamalıdır,çünkü sabite istikrar gerektirir ancak sözü edilen tipin en başta özelliği çok kolay değişebilmesidir.Çabucak değişim bir yalakanın en fazla ihtiyaç duyduğu şey olmalı.

Yalakalık,cahillerin bilgisizlerin altından kalkamayacağı kadar karmaşık bir iş olduğundan en başta o, yalakalık bilgisine dayanır.Çünkü ne yaptığını bilmeyen bir kişi yalaka değil bir aptaldır.Ancak bir yalaka asla aptal olamaz,olsa ona yalaka denmez çünkü kurnazlık gerektiren bir iş aptallara değil zekilere mahsus olabilir.

Yalakaya,zeki diyebiliriz ancak ona akıllı diyemeyiz.Çünkü insanda zeka kısa yolu,akıl ise doğru yolu gösterir.Ayrıca akıl ahlaka ve doğruluğa uygun olanı vicdani olanı telkin eder ancak bu yalakanın pek de dinlediği bir şey değildir.O kısa yolu emeğe tercih eder.Onun için en kestirme yol en ahlaki olandır denemez..Bu ise emek değer ilişkisine ve akla bir saldırıdır.

Şimdi başta vurguladığımız noktaya geri dönelim.Çünkü dediğimiz gibi yalakalığı izah etmek zordur.Onun öylesine karmaşık bir ruhu vardır ki çoğu zaman kendisi bile kim olduğunu izah etmekte zorlanır.En başta sevgi vurgusu yapmış yalakalığı,doğruluğu değil çıkarı en çok seven kişi olarak tarif etmiştik.Çıkarı çok sevmek adalet duygusu ile bağdaşmayacağından aslında sadece yalakalığın değil bir çok temel ahlaksızlığın ve reziletlerin temel sebebidir de.Bu o kadar çok dallanıp budaklanan bir durumdur ki saymakla bitmez.Çıkarı en çok sevmek,adaleti daha az sevmektir mesela.Yalakanın kendi çıkarı için laf taşıyan,gambazlayan,sırnaşık bir tip olması onda adalet diye bir duygunun kökleşmemiş olması veyahut kendi çıkarını her şeye rağmen tercih etmesinden kaynaklanıyor.Her tercih ise hem bir irade hem de bir sevgi meselesidir.

Yalakanın eline güç verildiğinde o astına karşı zalim,üstüne karşı ise pamuk gibi olur.O gerçek yüzünü kendisinden güçsüzlere gösterirken,kendisinden üstün bir makam veya zenginlikle karşılaştığında hemen onun tabiatına ona yaranacak şekilde bürünür.İşte yalaka kendini güçlünün yanında ifşa eder.

Yalakalar düzeni kendi çıkarına yonttuklarından toplumda bir çeşit haşere gibidirler.İnsan görünümlü olduklarından kimse onlara haşere diyemese bile tabiatları haşeredir.

Doğru adamdan yalaka,yalakadan doğru adam çıkmaz.Bu bir kanundur.

MK

YAZARIN SON YAZILARI
Atina M.Ö 399 - 30 Kasım 2017
Hayret - 21 Ekim 2017
Toprağa Benzer Kalbimiz - 20 Ağustos 2017
Arayış Teodise - 30 Haziran 2017
16 Mayıs 1919-Manisa - 26 Mayıs 2017
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ